Előzmények, felkészülés

 2010.04.01. 19:52

A halnak úszni kell, a madárnak repülni, az embernek futni. - Emil Zatopek (1922-2000)

 

 

 

 

 

 

 

 

Találkozásom Emil Zatopekkel Prágában.

2008-ban szerepeltem első alkalommal az athéni ultrafutó fesztiválon. Több szám közül a 7 napos versenyen indultam. A hétnapos verseny nem szokványos. A mai napig sem értem mi értelme, hiszen látható, hogy a futók az első hat napra koncentrálnak. Szóval két éve futottam egy új országos rekordot hatnapos futásban (756 km).

15 évvel ezelőtti egyéni csúcsomat döntöttem meg és mivel nem voltak ideális időjárási körülmények bíztam abban, hogy 2009-ben 800 km felett fogok futni.

2009-ben az utolsó pillanatban egy új helyszínt jelöltek ki a futásra és a helyszínen kellett szembesülni a ténnyel, hogy a pálya alkalmatlan kiemelkedő eredmény elérésére. A jelenlegi helyszíntől nem messzire az olimpiai gyeplapda stadion és a mellette levő edzőpálya alkotta az 1 km-es kör nagy részét. Az összekötő részen beton, térkő, zúzott kavics, aszfalt és gumiszőnyeg volt. A stadionban műfűvön és egy dörzspapír szerű vörös anyagon futottunk. Az 1000 m-es körben 16 kanyar volt. A második napon a sok kanyar miatt elkezdett fájni az egyik forgóm és a térdem. Úgy döntöttem, hogy ezen a pályán nem futok tovább. Az ellátás kritikán aluli volt és elég dühösen hagytuk ott a versenyt. Nagyon sok energiát tettem a felkészülésbe és a részvételi költség is magas volt. Akkor úgy határoztam, hogy soha többet nem jövök erre a versenyre. Hónapokig alig-alig futottam. Arról természetesen tudtam, hogy terveznek egy 1.000 mérföldes számot is rendezni, de nem izgatott. A nyáron jött két invitáló levél a versenyre és lassan elkezdett hiányozni a futás és izgatott egy újabb 1.000 mérföldes futás.

1.000 mérföldes és annál hosszabb futásaim:

1996 őszén New York-ban futottam utoljára 1.000 mérföldet (13 nap 22:27:27). Ráadásul abban az évben kettőt is, mert tavasszal az ausztráliai Nanangóban is futottam 1.000 mérföldet (14 nap 22:46:10) pokoli melegben 4.000 kört egy 440 yardos füves pályán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első 1.000 mérföldemet 1991-ben New Yorkban Sri Chinmoy versenyen futottam 32 évesen 14 nap 02:07:33 alatt

 

 

 

 

 

 

 

1993 pedig egy 1.300 mérföldes verseny közben részidőként értem el a jelenlegi egyéni csúcsomat 12 nap 22:52:37. Az akkor egy briliánsan jól összejött futás volt, hiszen 2.000 km-en (15 nap 23:08:04) és 1.300 mérföldön is világrekordot futottam (16 nap 17:36:14)

1994-ben a Trans America futóverseny távja 2.925,7 mérföld (4.709 km) volt.

1998-ban a 3.100 mérföldes versenyemen a 3.000 mérföldes részidőm 45 nap 12:20:32 volt. Ez átlagban 3 db 15 nap 4:06:51-es 1.000 mérföldnek felel meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

2000.02.14 - 2000.11.04 között (264 nap) a világ leghosszabb pihenőnap nélküli futása. 20.203,95 km (12.554,1 mérföld)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 lefutott 1.000 mérfölddel a hátam mögött nem is lehettet más célom, mint egyéni rekordot futni 17 év után.

Costas Baxevanis biztosított arról, hogy újból visszatérnek a 2008-as helyszínhez. Ezek alapján úgy döntöttem, hogy bevállalok egy komoly alapozást.

Szeptember közepén kezdtem el a felkészülést. Hat hónap elegendőnek tűnt a felkészülésre. Havi 600 - 700 km-t terveztem futni. Végül március 12-ig 3.560 km-t futottam összesen Saucony Jazz cipőben (már 10 éve ezt használom). Az edzéseimet javarészt egyedül, este munka után a közeli 2 km-es kerékpárúton futottam. Hétvégeken 40-70 km-es távokat futottam rendszeresen. Alkalmanként Hadnagy Józsi, Soós Peti és Vőneki Tóni voltak az edzőtársaim. A december, január, február nagyon kemény és hideg volt. Bár ezt Ti, akik alapoztatok ezen a télen, nagyon jól tudjátok!

Odafigyeltem természetesen a táplálék-kiegészítőkre is. Rendszeresen szedtem a Vitalion termékei közül a Zeller a Cékla és a Vitalion tablettákat. Szénhidrátfeltöltésre és a futás közbeni azonnali energiapótlásra Maltovitot fogyasztottam. Magnemusc-ot az izmaim védelmére, valamint azért szedtem, mert már régóta megállapítottan fokozott mértékben ürítem a magnéziumot futás közben.

Március elején egy magaslati (sí)edzőtábort is beterveztem. Egy hét alatt futottam 200 km-t és síeltem napi 5-6 órát. Remek állapotban éreztem magam az alapozás befejezésekor és nagyon bizakodó voltam a verseny végeredményét illetően.

 

Címkék: ultrafutás ultramarathon 1000 mérföldes futóverseny

’Green

A bejegyzés trackback címe:

https://siposistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr641887657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása